غارعلیصدر زیباترین غارآبی دنیا
نوشته شده توسط : Elham.g

غارعلیصدر زیباترین غارآبی دنیا

غارعلیصدر با 190سال سن که ارتفاع آن 2100 متر از سطح دریا می باشد.که در شهرستان کبودر اهنگ و در نزدیکی روستای علیصدر واقع شده است.
برای رفتن به این غار از اصفهان به سمت همدان حرکت میکنیم.بعد عبور از روستای علی صدر به غار علی صدر میرسیم که سوار قایق میشویم سپس مسیر نسبتا طولانی را در خشکی طی خواهیم کرد و سپس دوباره با قایق به ادامه ی راه می پردازیم.

غارعلیصدر-تورجور

غارعلیصدراز-اصفهان-تورجور
غار علی صدر از دالان ها،دهلیز ها و تالار های پیچ در پیچی به وجود امده است. همچنین دریاچه ی بزرگ میان غار ،قسمت اعظم غار را بهم متصل کرده است.به همین جهت برای دست یابی به قسمت های مختلف غار باید از قایق استفاده کرد.
حال سوالی که پیش میاید این است که چرا به غار علی صدر ،بزرگترین غار ابی میگویند؟زیرا این غار با غار کته خور در زنجان ارتباط مستقیمی دارد.
یکی از مهم ترین مزایای این غار اینه که معلولین و کسانی که از ویلچر استفاده میکنند میتوانند تا نزدیکی های اسکله بروند ولی امکان پیاده روی و قایق رانی در قسمت های دیگر غار برای انها وجود ندارد.

تور همدان از اصفهان-غار-علی-صدر-تورجور

جذابیت های غار علی صدر

هنگام قایق رانی میان طولانی ترین و پر رمز و رازترین غار آبی جهان،رسوبات اهکی که به شکل استالاگمیت(به مخلوط های اهکی کف غار گفته میشود) ظاهر میشوند را میبیند.آبی زلال که برای کشف راز و رمز هایش شما را به داخل خود میکشاند.

تور2روزه ی همدان از اصفهان-تورجور
اگر تصور میکنید که این غار مانند سایر غار ها تاریک و بدون اکسیژن است سخت در اشتباه هستید در تمام قسمت های غار نورپردازی انجام شده و جلب ان جاست با وجود اینکه عمق اب تا سقف 54 متر میرسد ولی هیگونه گاز سمی و یا تنگه ی نفس در آن دیده نمیشود.

بهترین زمان سفر با غار علیصدر

تور دو روزه ی غار علیصدر از اصفهان-تورجور

بخاطر اینکه این غار در فصل تابستان خنک و در فصل زمستان گرم است میتوانید در تمام فصول سال از این غار شگفت انگیز دیدن کنید و هوای مطبوع و خالی از هرگونه الودگی هنگام قایق رانی استشمام کنید و یک سفر عالی را برای خودتون رقم بزنید.

برای ادامه ی مطلب کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد غار علی صدر،تور غار علی صدر ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: